מה מומלץ לאכול לפני ואחרי אימון?

מה מומלץ לאכול לפני ואחרי אימון?

לתזונה סביב תכנית האימונים יש חשיבות ניכרת הן להשגת המטרות שלנו בין אם זה ירידה במשקל, חיטוב, שיפור הסיבולת או שמירה על גוף מאוזן והן לבריאות הגוף שלנו במטרה למנוע מצב של מחסור ברכיב תזונתי כזה או אחר לצד מניעת תהליכים קטבוליים הורסי שריר. אז מה מומלץ לאכול לפני ואחרי אימון.

לפני אימון

  • 3 שעות לפני אימון ארוחה מאוזנת המשלבת את כל אבות המזון. לאנשים שאוכלים הכל או כמעט הכל זה יכול להיות 120-150- גרם חלבון כמו חזה עוף, בשר הודו, בשר בקר רזה (תבשיל או סטייק), דג על הפלנצ’ה, בגריל, בתנור (עדיף לא מטוגן לצד 4-5 כפות של פחמימה מורכבת עם או בלי דגן בין אם זה אורז, פסטה, קוסקוס, קינואה (עדיף מלאים) לצד חומוס, עדשים או אפונה. מומלץ לשלב גם סלט ירקות או ירקות מבושלים במעט שמן זית. לצמחונים או טבעונים זה יכול להיות מנת חלבון המורכבת מטופו או קטנייה עם חלבון ביחד כמו למשל מג’דרה, קוסקוס מלא עם ירקות וחומוס או מרק עשיר המכיל גם ירקות, גם קטניות וגם פחמימה.

  • חצי עד שעה לפני האימון זה הזמן לתת לגוף בוסט של אנרגיה. זה יכול להיות פרי עם יוגורט, פרוסת לחם שיפון מלא עם טחינה ומעט דבש או גבינה רזה עם מעט ריבה. זה גם יכול להיות חטיף אנרגיה עשיר באגוזים ותמרים, כמה פירות יבשים. העניין הוא לבחור במנה פחמימתית פשוטה שמתעכל מהר, תספק לנו כמות גבוהה של אנרגיה ולא תכביד עלינו כלומר לא תכיל הרבה חלבון ושומן.

מחפשים חדר כושר ברעננה?

אחרי האימון

מיד אחרי האימון מומלץ לספק לגוף מנת חלבון של 20-25 גרם חלבון עם מעט פחמימה. זה יכול להיות שייק חלבון, 2 פרכיות עם קופסת טונה או אפילו כריך עם חביתה וגבינה. משהו כמו שעה אחרי האימון יש לאכול ארוחה מסודרת הבנויה שוב מכל אבות המזון. ניתן לאכול קופסת סרדינים עם סלט ירקות ו-2 פרוסות לחם מלא. ניתן לאכול חביתה עם גביע קוטג’ ו-2 פרוסות או אפילו סלט גדול עם ביצה קשה וטונה או חזה עוף. הכי חשוב זה להחזיר לגוף את מאגרי האנרגיה שהתבזבזו באימון ולהעשיר את התפריט בחומצות אמינו שמקורן בחלבונים איכותיים מהחי והצומח.